Menu
winkelwagentje

Garantie & Reparatie

Wij verkopen enorm veel! Wat we niet verkopen is 'Nee'. En ondeugdelijke producten. Blijkt je product dus onverhoopt defect te zijn geraakt, dan gaan we dit voor je op lossen. We geven op al onze producten minimaal 2 JAAR  garantie.

Wat valt onder garantie?

Onze producten zijn onderhevig aan extreme slijtage, naast dit zijn er ook externe factoren wel nodig zijn voor de goede werking van onze producten. Een accu kan bij stroom lekkage zeer snel gaan sulfalteren en vervolgens kapot gaan. Omdat we niet elke situatie kunnen inschatten zijn we vrij coulant bij defecten. Alle accu's testen wij alvorens deze richting de klant wordt verstuurd, mocht een accu niet de beloofde vermogens bieden zullen wij deze omruilen voor een werkend exemplaar. Elke accu wordt ALTIJD bij binnenkomst gecontroleerd alvorens wij een nieuwe accu uw kant op sturen. Als wij constateren dat een product ondeugdelijk is gebruikt of slecht is onderhouden zullen wij deze niet omruilen voor een nieuw exemplaar. Voorkom extreme slijtage door een accu bij langdurig stilstaan bij te laden met een acculader. Het kost niet veel om een fatsoenlijke acculader te kopen.

Mijn product is defect?

Is je product defect, dan gaan wij gaan aan de slag om het voor je op te lossen. Vul het modelformulier in met een duidelijke omschrijving van het defect. Een accu kan het om verschillende reden niet meer doen en dat gaan we samen uitzoeken. Als de accu echter blijkt defect te zijn gaan we de accu omruilen voor een splinternieuw exemplaar.

Zijn er kosten?

Nadat je via de mail hebt gemeld dat je jouw product wilt vervangen of terugsturen zal een medewerker van ons de instructies voor retour per mail toesturen. Je dient als klant zelf het product in de meegeleverde doos klaar te zetten voor retour of deze zelf te retourneren. Batterijen mogen niet zomaar verstuurd worden via een normale koerier, wij zullen de batterij dus zelf bij je komen ophalen. Hier komen extra kosten voor in rekening welke wij bij een restitutie in mindering brengen op je totale betaling. Batterij laders en andere accessoires kan je wel via een normale koerier versturen. Een retourzending dient altijd voldoende gefrankeerd te worden. De kosten voor het terugsturen zijn voor je eigen rekening. Deze kan je vinden in onze leveringsvoorwaarden

Omruilen voor ander product

Is je product na gelang van tijd defect en wil je deze omruilen voor een ander product uit ons assortiment? Dit is normaliter niet mogelijk omdat wij een vervangend product opsturen. Producten hebben bij ons een beperkte garantie en kunnen niet zomaar omgeruild worden voor een ander type. Uiteraard heeft u wel recht hierop binnen de eerste 14 dagen. Bij beschadiging, het ontbreken van accessoires of zichtbare gebruikssporen is omwisseling en/of terugname niet mogelijk.

Wat is de status van mijn reparatie?

Repareren via Accu Unie duurt in de meeste gevallen nooit langer dan 1 week. Mocht de reparatie langer duren dan 1 week, dan nemen we contact met je op.

Een product wat niet meer in het assortiment is is kapot gegaan, wat nu?

Het kan voorkomen dat u een product bij ons heeft gekocht wat wij niet meer verkopen. Wij kunnen u echter wel helpen met het in contact komen met de importeur van het product zodat u alsnog de garantie kunt claimen. Je kunt het product echter niet omruilen voor een ander merk. Stuur ons een emailbericht via info@accu-unie.nl en we helpen je op weg.