Menu
winkelwagentje
Accu's Voor, Auto, Scootmobiel, Rolstoel, Boot, Motor, Scooter, Vrachtwagen en Meer..! 

Garantie & Reparatie

GARANTIE

Je hebt je product ontvangen. Monteert het daarna in je voertuig, vaartuig of gereedschap……… nog eens proberen…….. het werkt niet! In dat geval heeft u waarschijnlijk te maken met een fabricage fout. Het blijven natuurlijk technische producten, gebaseerd op een chemische reactie. Dus ook al zijn onze merken en producten nog zo goed. Op al die duizenden producten, gaat er ook wel eens iets mis. Omdat wij staan voor de kwaliteit van onze producten, geven we gelukkig gewoon garantie. Houd er wel rekening mee dat je bij de goedkeuring van je garantie geen geld terug krijgt maar een nieuw product. Wil je meer weten over garanties? Hieronder staat alles over onze procedure.

Accu’s aangekocht als aftersales product door directe eindgebruikers hebben 12 maanden garantie voor het merk Yuasa. 24 maanden garantie voor de merken, Varta, Optima en MK Battery. 30 maanden garantie voor het merk Banner vanaf de datum van aankoop door de eindgebruiker tegen voortijdige uitval als gevolg van fabricage- of materiaalfouten. Resellers kunnen naar eigen inzicht en op eigen risico een aanvullende garantieperiode (tegen fabricagefouten) aanbieden.

In alle gevallen geld dat alle door Battery Union Group b.v. geleverde accu’s zijn voorzien van een “Geel Kwaliteit Zegel”, zie afbeelding. Zonder dit zegel, of beschadiging van dit zegel vervalt automatisch de garantie.

De garantieperiode moet worden bevestigd door de dealer aan de koper op het moment van aankoop. In het geval van een dergelijke garantie claim, moet de accu inclusief aankoopfactuur worden geretourneerd (op eigen kosten) naar de originele reseller. De betreffende reseller zal de accu vervolgens testen. Indien de accutest bevestigd dat het gaat om een fabricage fout wordt de accu kosteloos omgewisseld voor een nieuwe accu.

De reseller heeft het recht om de accu te testen en, indien nodig, de accu op te laden alvorens in te stemmen met de garantie:

• Dit heeft geen invloed op de wettelijke rechten van de klant.
• De garantie is alleen geldig voor de koper van de accu en is niet overdraagbaar aan derden.
• De garantietermijn gaat in vanaf de datum van aankoop van de originele accu.

De garantieperiode gaat in vanaf het volgende moment:

  • Originele accu: Vanaf de datum van aankoop.
  • Gratis vervangende accu: Vanaf de datum van aankoop van de originele accu.


HOEVEEL JAAR GARANTIE ZIT ER OP MIJN PRODUCT?

Op de meeste merken en producten die wij verkopen zit 24 maanden garantie, Yuasa 12 maanden en Banner 30 maanden . De enige uitzonderingen zijn producten voor:

  1. Motorfiets
  2. Scooter
  3. Jetski
  4. (Zit)maaier
  5. Quat / SSV

Hier op geven we een half jaar garantie. Veel mensen vergeten namelijk die producten in de winter aan de lader te zetten. Hierdoor  worden ze de hele winter niet gebruikt en onderhouden. Het gevolg is een kapotte accu in de lente. Nu willen wij met alle plezier een goede service geven. Maar als je die service niet geeft aan je product, dan willen wij daar niet voor opdraaien. Dat begrijp je hopelijk wel.

Let op: je aanvraag is natuurlijk alleen geldig als je het product hebt gemonteerd of gebruikt voor de juiste toepassing. Zo zijn producten gemaakt om te starten, niet bedoeld om een huishouden op aan te sluiten. Bij verkeerd gebruik van het product vervalt dan ook de bovenstaande garantietermijn. 


GARANTIE UITSLUITINGEN.

Wanneer word mijn garantie goedgekeurd?

Is je accu stuk gegaan door een fabricage fout? Heeft de accu bijvoorbeeld een cel breuk, te weinig startvermogen bij een goede spanning of doet de accu bij binnenkomst al niets? Dan heb je te maken met een fabricage fout in de accu. Het kan iedereen een keer overkomen, zelfs bij gerenommeerde merken. Wij vinden dit net zo vervelend als jij. Daarom gaan wij er alles aan doen om je zo snel mogelijk te voorzien van een nieuw product. Houd er rekening mee dat als je garantie goedgekeurd word, je geen geld terug krijgt maar een nieuw product.

Waarom is mijn garantie afgekeurd?

Een garantie afkeur is natuurlijk heel vervelend. Maar dat je product het niet meer doet, is lang niet altijd de schuld van het product zelf. Zo zijn er veel externe factoren die meespelen bij uitval. Heb je de accu te diep ontladen, door bijvoorbeeld je lichten aan te laten staan? of werkt je lader of dynamo niet naar behoren? Ook daardoor kan hij kapot gaan. Niet heel eerlijk als wij vervolgens voor die kosten moeten opdraaien toch? Gelukkig kunnen we uit de opgevraagde gegevens in ons garantie aanvraag formulier al heel veel opmaken. Twijfelen we echter, dan zullen wij je vragen het product naar ons terug te sturen, zodat we het hier kunnen testen. Garantie uitsluitingen maken we dus alleen als het niet de schuld van het product is, maar van omgevingsfactoren.


GARANTIE UITSLUITINGEN OP EEN RIJTJE.

Je hebt het product te diep ontladen (dit blijkt uit een te lage spanningswaarde of sulfateren)

Je hebt hem per ongeluk te diep ontladen. Een nachtje aan de druppellader doet wonderen. Oorzaken van bij diepontlading kunnen uiteenlopen van verkeerd gebruik (denk bijvoorbeeld aan het per ongeluk vergeten uit te schakelen van je verlichting) tot problemen bij het laadsysteem. Controleer i.i.g. de laadspanning van je dynamo of lader. Als deze te laag is zal de accu niet goed worden volgeladen. Resultaat accu te diep ontladen. Hier kan de accu zelf natuurlijk niets aan doen. Daarom valt dit dus ook niet onder de garantie.

Je gebruikt het product voor een andere toepassing als waar hij voor bedoeld is.

Als er aangegeven word dat het een product betreft om een voertuig meet te starten, dan kan er natuurlijk geen compleet huishouden op aan sluiten. Stop je een product voor een motor in een vrachtwagen dan zal hij echt niet starten. Je zal begrijpen dat wij alleen garantie vergoeden als het product is gebruikt voor de toepassing waar het voor bedoeld is.

Laadspanning van het laadsysteem is te hoog.

De accu zal heel warm worden en in sommige gevallen zelfs bol gaan staan. Door de warmte zal het water/ zuur in het product verdampen. Resultaat: je accu gaat kapot. Schaf een nieuwe lader of dynamo aan. Helaas waarschijnlijk ook een nieuwe accu, want je zult begrijpen dat wij niet hoeven op te draaien voor de wanprestatie van de lader.

Zeker weten dat je product niet onder de garantie uitsluitingen valt? Dan kom je waarschijnlijk in aanmerking voor garantie. Wij gaan er alles aan doen om je daarbij te helpen. Mail naar klantenservice@battery-union.com of info@battery-union.com o.v.v. het ordernummer, product en klacht om je aanvraag te starten.


HOE KAN IK MIJN GARANTIE AANVRAAG INDIENEN?

Je heb alle pagina’s goed doorgelezen en weet nu toch echt dat de oorzaak van de uitval aan de accu ligt. Dat is vervelend want het liefst leveren wij natuurlijk producten waar nooit iets aan mankeert. Helaas komt het zelfs bij de allerbeste merken wel eens een keer voor. Belangrijkste is nu hoe gaan we het voor je oplossen. De procedure is als volgt: Eerst moeten wij natuurlijk even wat informatie van je hebben. Zoals het ordernummer, product en probleem. Ook willen wij wat aanvullende informatie hebben om te kunnen bepalen of de oorzaak inderdaad ligt aan de accu zelf. Je kan je garantieaanvraag o.v.v. ordernummer, product en klacht mailen naar  klantenservice@battery-union.com of info@battery-union.com en dan zullen wij je de verdere procedure mailen en eventueel aanvullende informatie vragen indien nodig.


DE GARANTIE AANVRAAG INDIENEN DOE JE ZO.

Niet al je gegevens opnieuw hoeven invullen? Ga dan naar je mijn Battery Union Group b.v. account. Zo zoekt het systeem automatisch je gegevens, bestelnummer en product erbij. Je hoeft dit dan alleen nog aan te vullen met wat gegevens over de klacht en de spanning van je product.

HOE SNEL WORD MIJN AANVRAAG VERWERKT?

Wij beloven je aanvraag binnen 48 uur nadat je de aanvraag heb ingediend te beantwoorden. Uiteraard werken wij niet 24h de klok rond en telt dit alleen binnen onze openingstijden. Soms kunnen wij direct na het ontvangen van aanvullende informatie overgaan tot het goedkeuren van de garantie. In dat geval maken wij direct een afspraak voor een omruil. Zien wij redenen om de accu terug te halen en te testen zullen wij je deze procedure toesturen per mail. Wij gaan in ieder geval onze uiterste best voor je doen om dit zo snel mogelijk op te lossen!

 

Communicatie.
Beste klant, op het moment zijn wij zeer beperkt telefonisch bereikbaar, waarvoor onze excuses. Stuurt u ons een email a.u.b.. Zoals u weet hebben ook wij de verplichting om ons aan de RIVM richtlijnen te houden en dus ons personeel thuis te laten werken waar mogelijk. Wij hebben dagelijks een klein team aan het werk in ons bedrijf waardoor uw orders kunnen worden uitgeleverd, en onze doelstelling om uw orders binnen 48 uur geleverd te hebben overeind te houden, maar ook hier zijn wij afhankelijk van derden die met dezelfde RIVM maatregelen kampen. Wij vragen u dus om enig begrip mocht de 48 uur niet lukken ! Bel ons zo min mogelijk , mail ons voor vragen op klantenservice@battery-union.com. Met gezonde groet Team Accu Unie.